Wydział Zarządzania Kryzysowego
Konrad Korneman inspektor
kkorneman@mszczonow.pl
+48 858 28 67
Zakres obowiązków:
1. Realizacja zadań z zakresu zarządzania kryzysowego:
1) Prowadzenie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego oraz współpraca w tym zakresie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz administracją rządową;
2) Realizacja przedsięwzięć związanych z zapewnieniem procesu kierowania działaniami w zakresie monitorowania, analizowania i prognozowania rozwoju zagrożeń oraz planowania, reagowania i usuwania skutków zagrożeń na terenie gminy;
3) Opracowywanie i przygotowanie do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego oraz jego aktualizacja;
4) Realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego;
5) Realizowanie zadań związanych z funkcjonowaniem Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
6) Wykonywanie przedsięwzięć z zakresu zarządzania kryzysowego wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
7) Realizacja przedsięwzięć związanych z przeciwdziałaniem skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
8) Realizacja przedsięwzięć organizacyjnych z zakresu ochrony, funkcjonowania i odtwarzania infrastruktury krytycznej na wypadek zagrożeń;
9) Współdziałanie z sąsiadującymi gminami w zakresie wymiany informacji o zagrożeniu, ostrzeganiu i wzajemnej pomocy;
10) Dokonywanie uzgodnień w zakresie współdziałania w sytuacjach kryzysowych z jednostkami wojskowymi stacjonującymi na terenie gminy;
11) Realizacja innych zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń oraz upoważnień Burmistrza, w tym innych zadań zleconych przez Burmistrza.
2. Realizacja zadań w ramach ochrony ludności i obrony cywilnej:
1) Realizacja zadań w zakresie tworzenia i utrzymywania, na obszarze gminy, zasobów ochrony ludności oraz infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej, a także zaopatrzenia w wodę;
2) Opracowywanie wkładu dot. Obszaru gminy do wojewódzkiego planu ewakuacji;
3) Planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wspieranie programów edukacyjnych mających na celu przygotowanie do reagowania na potencjalne zagrożenia na obszarze gminy oraz nadzorowanie przeprowadzania próbnych ewakuacji w jednostkach organizacyjnych gminy;
4) Powiadamianie, ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach na obszarze gminy;
5) Planowanie liczby i pojemności obiektów zbiorowej ochrony oraz zlecanie wykonania sprawdzenia obiektu budowlanego pod względem spełniania lub możliwości spełniania warunków dla obiektów zbiorowej ochrony;
6) Przygotowywanie porozumień i decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowę ochronną oraz organizowanie miejsc doraźnego schronienia;
7) Przygotowywanie projektów dotyczących wydawania i odwoływania poleceń udostępnienia budowli ochronnych, udzielanie pomocy w przygotowaniu budowli ochronnych do użycia oraz informowanie ludności o umiejscowieniu obiektów zbiorowej ochrony;
8) Wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji Obiektów Zbiorowej Ochrony, zwanej dalej ,,Centralną Ewidencją OZO”;
9) Przygotowywanie projektów w zakresie finansowania i współfinansowania oraz utrzymania, modernizacji i budowy na obszarze gminy, infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej, w tym budowli ochronnych;
10) Przygotowywanie wniosków do starosty o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej;
11) Sporządzanie co dwa lata informacji o stanie przygotowań gminy do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przedstawianej przez wójta radzie gminy; realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń oraz upoważnień Burmistrza, w tym innych zadań zleconych przez Burmistrza;
12) Realizacja innych zadań dotyczących ochrony ludności i obrony cywilnej wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń oraz upoważnień Burmistrza, w tym innych zadań zleconych prze Burmistrza;
3. Realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa publicznego:
1) Współpraca z organami ścigania;
2) Opracowywanie i nadzór nad realizacją porozumień z Policją w zakresie dodatkowych służb policji;
3) Współpraca w zakresie realizacji powiatowego programu ,,Bezpieczny Powiat Żyrardowski”;
4) Wykonywanie innych zadań związanych z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym na terenie Gminy Mszczonów;
5) Prowadzenie całokształtu spraw dotyczących monitoringu przestrzeni publicznej;
6) Realizacja przepisów dotyczących zgromadzeń;
7) Realizacja ustawy o imprezach masowych.
Grzegorz Antolak, inspektor
gantolak@mszczonow.pl
+48 858 28 44
Zakres obowiązków:
1. Realizacja zadań z zakresu spraw obronnych:
1)opracowywanie rocznego planu zasadniczych przedsięwzięć w zakresie pozamilitarnych przedsięwzięć obronnych;
2) organizowanie i opracowywanie dokumentacji szkolenia obronnego realizowanego w formie ćwiczeń doskonalących, gier decyzyjnych i treningów;
3) opracowywanie ,,Planu operacyjnego funkcjonowania Gminy Mszczonów w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” oraz jego aktualizacja i uzgadnianie zmian;
4) opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań podmiotów leczniczych na terenie gminy na potrzeby obronne, planu rozwinięcia zastępczych miejsc szpitalnych oraz prowadzenia sprawozdawczości w tym zakresie;
5) opracowywanie i aktualizacja planu przemieszczenia Urzędu Miejskiego na zapasowe miejsce pracy w warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny lub w przypadku wystąpienia szczególnych zagrożeń, uniemożliwiających kontynuowanie działalności w dotychczasowym miejscu pracy;
6) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem Stanowiska Kierowania Burmistrza Mszczonowa w zasadniczym i zapasowym miejscu pracy, zapewniającego kierowanie realizacją zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
7) opracowanie i aktualizacja projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego na czas wojny oraz dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
8) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji Stałego Dyżuru;
9) prowadzenie spraw związanych z nakładaniem obowiązku świadczeń na rzecz obrony oraz wydawanie w imieniu Burmistrza Mszczonowa decyzji administracyjnych dotyczących obowiązku świadczeń osobistych, rzeczowych i specjalnych.
10) Opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i rzeczowych oraz prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie;
11) Prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
12) Opracowywanie dokumentacji akcji kurierskiej i współpraca z właściwym Wojskowym Centrum Rekrutacji, przy przygotowaniu i organizacji akcji kurierskiej na terenie Gminy Mszczonów;
13) Wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem rejestracji osób na potrzeby kwalifikacji wojskowej;
14) Wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej;
15) Realizacja zadań obronnych związanych z przemieszczaniem i wykonywaniem zadań Sojuszniczych Sił Zbrojnych w czasie pokoju, sytuacji kryzysowych i wojny na terenie gminy oraz zapewnienie bieżącej realizacji zadań Punktu Kontaktowego Wsparcia Państwa – Gospodarza Burmistrza Mszczonowa (Host Nation Support);
16) Realizacji innych zadań obronnych wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń oraz upoważnień Burmistrza, w tym innych zadań zleconych przez Burmistrza;
2. Realizacja zadań w ramach ochrony ludności i obrony cywilnej:
1) Prowadzenie nadzoru nad realizacją zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
2) Organizowanie współpracy między podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
3) Prowadzenie analizy i oceny wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy przez podmioty ochrony ludności, z którymi Burmistrz zawarł porozumienie lub wobec których wydał decyzje o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
4) Przygotowanie porozumienia lub umowy ze starostą o współdziałaniu gminy w zakresie realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej;
5) Udzielanie wsparcia w przygotowaniu podmiotów ochrony ludności do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy, w tym w zakresie wyposażenia w sprzęt i środki ochrony;
6) Przygotowywanie do wydawania podmiotom ochrony ludności i obrony cywilnej zaleceń odnośnie do rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty;
7) Prowadzenie ewidencji podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze gminy;
8) Uzgadnianie z komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej zasobów gminy przeznaczonych do współdziałania na obszarze powiatu;
9) Przygotowywanie porozumień i decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
10) Realizacja zadań w zakresie udzielania pomocy doraźnej przez podmioty ochrony ludności na obszarze gminy;
11) Realizacja zadań w zakresie zapewnienia funkcjonowania urzędu miejskiego w czasie wojny;
12) Utrzymanie gotowości gminnych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;
13) Wzmacnianie wśród radnych oraz pracowników jednostek organizacyjnych gminy oraz sołtysów świadomości lokalnych zagrożeń, w tym w ramach szkoleń i ćwiczeń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej;
14) Realizacja innych zadań dotyczących ochrony ludności i obrony cywilnej wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń oraz upoważnień Burmistrza, w tym innych zadań zleconych prze Burmistrza;
Magdalena Cybulska p.o. Naczelnika Wydziału ZK
mcybulska@mszczonow.pl
+48 858 28 45
Zakres obowiązków:
1. Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej:
1) Współdziałanie z jednostkami PSP i OSP oraz z zarządem gminnym OSP;
2) Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochotniczych strażach pożarnych, a w szczególności:
a) Koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy w zakresie ustalonym przez wojewodę;
b) Wspieranie OSP w realizacji zadań wynikających z w/w ustawy,
c) Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ekwiwalentu pieniężnego za udział członków OSP w działaniach ratowniczych lub szkoleniu pożarniczym,
d) Sporządzenie listy wypłat ekwiwalentu pieniężnego za udział członków OSP w działaniach ratowniczych lub szkoleniu pożarniczym,
e) Prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem, utrzymaniem, wyszkoleniem i zapewnieniem gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych,
f) Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem członków OSP i młodzieżowej drużyny pożarniczej oraz sprzętu pożarniczego;
3) Przygotowywanie projektu budżetu gminy w zakresie dotyczącym ochrony przeciwpożarowej oraz nadzór nad wykonywaniem budżetu w tym zakresie;
4) Prowadzenie ewidencji środków trwałych stanowiących wyposażenie jednostek OSP;
2. Realizacja zadań z zakresu zadań naczelnika wydziału:
1) Kierowanie pracą podległej komórki organizacyjnej Urzędu;
2) Nadzorowanie terminowego, zgodnego z prawem i polityką jakości Urzędu, załatwiania spraw należących do Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa;
3) Opracowywanie projektów zakresów czynności, kontrolowanie jakości wykonywanej pracy przez podległych pracowników, dokonywanie oceny pracowników i występowanie z wnioskami w ich sprawie (nagrody, kary, awanse);
4) Opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw dla podległych pracowników wydziału;
5) Koordynowanie racjonalnego wykorzystanie czasu pracy pracowników, w tym nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy w podległym wydziale;
6) Realizacja i nadzór w zakresie planowania, utrzymania i doskonalenia systemu zarządzania jakością;
7) Nadzorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych i przepisów bhp i ppoż., oraz przeprowadzanie szkoleń stanowiskowych dla podległych pracowników, stażystów i praktykantów;
8) Zapewnienie ochrony informacji ustawowo chronionych a w szczególności informacji niejawnych;
9) Zapewnienie dostępu do informacji publicznej;
10) Dbałość o powierzone mienie Urzędu;
11) Przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza;
12) Zgłaszanie wniosków do projektów budżetu w części dotyczącej zakresu działania komórek i nadzór nad ich realizacją;
13) Opracowywanie prognoz, analiz oraz sprawozdań z prowadzonych działań i spraw;
14) Współdziałanie z innym komórkami Urzędu z jednostkami organizacyjnymi, instrukcjami, organami administracji i organizacjami społecznymi;
15) Wydawanie w zakresie wykonywanych zadań decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w ramach uzyskanych upoważnień;
16) Przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz udzielanie wyjaśnień na skargi i wnioski klientów, w trybie przewidzianym procedurą;
17) Wykonywanie na polecenie Burmistrza innych zadań nie objętych zakresem działania;
18) Organizowanie narad wydziałowych i przekazywanie podległym pracownikom informacji dotyczących spraw gminy i Urzędu.